جن اتکین

شما اینجا هستید: خانه » داستان آرایشگرهای معروف » جن اتکین

Jen Atkin جن اتکین یکی از مشهورترین و موفق ترین آرایشگران دنیا است که یاداوری شخصیت و موفقیت های کاری اش می تواند ، ایده و مدلی مناسبی از موفقیت در دنیای آرایشگران باشد . برای همین در این بخش چکیده ای زا زندگی و موفقیت های کاری و رموز این موفقیت ها در این بخش می پردازیم که امیدوارم برای آرایشگران تازه کار و جویای نام ، مفید و کارا باشد.

جن اتکین یک آرایشگر مشهور، ستون نویس زیبایی و کارآفرین است که مشتریانش شامل کیم، کلوئه و کورتنی کارداشیان، هیلی بیبر، دوآ لیپا، کیتی پری، کریسی تیگن، کندال و کایلی جنر، جیجی و بلا حدید، جسیکا آلبا، و جنیفر لوپزجن در سال 2016 محصول و برند مراقبت از موی خود به نام OUAI را تأسیس کرد و بنیانگذار Mane Addicts(مجله و سایت اینترنتی که راجب مو ومراقبتهای از آن و چنبه آموزشی و فروش محصلات دارد) است، . اتکین همچنین اخیراً اولین کتاب خود را با نام “Blowing Way to the Top” منتشر کرده است که سفر او را شرح می دهد و آنچه را که در این راه آموخته به اشتراک می گذارد. او در حال حاضر با همسرش مایک، دو فرزندشان ریور و اسلون در لس آنجلس زندگی می‌کند.

جن اتکین
جن اتکین

شروع کار در 19 سالگی

جن اتکین که توسط نیویورک تایمز به‌عنوان «تاثیرگذارترین آرایشگر مو در جهان» توصیف می‌شود، آرایش‌گر فوق‌العاده‌ای است که کیم، کندال، کریسی و هیلی به موهای خود اعتماد دارند، چه بخواهند یک مدل موی شیک ، صاف یا فر داشته باشند.

اتکین در اکوادور به دنیا آمد ، اما دوران کودکی خود را بین ساحل شمالی اوآهو و سنت جورج، یوتا گذراند .در سن 19 سالگی، او به همراه بهترین دوستش به لس آنجلس نقل مکان کرد آن هم تنها با 300 دلار


شروع حرفه آرایشگری

اتکین در 19 سالگی با تنها 300 دلار به لس آنجلس رفت تا حرفه آرایش مو را دنبال کند.لورین شوارتز هنگامی که اتکین برای اولین بار به لس آنجلس نقل مکان کرد به اتکین کمک کرد. در سال 2000، او به عنوان یک مسئول پذیرش در سالن Estilo در غرب هالیوود شروع به کار کرد . بعدها، اتکین در سالن های کریس مک میلان و اندی لکامپت در هالیوود کار کرد . در سال 2006، اتکین در تیم مو برای تور مدونا کار کرد . او همچنین به عنوان یک آرایشگر شخصی برای طراح مد جان گالیانو کار می کرد .در حالی که برای گالیانو کار می کرد، اتکین برای کار در نمایش مد به پاریس سفر کرد که او را قادر به ایجاد ارتباطات حرفه ای کرد.

اتکین به طور مکرر با خانواده کارداشیان-جنر کار کرده است ، از جمله مدل دادن به موهای آن‌ها برای بخش‌های مصاحبه برنامه واقعیت‌نما، Keeping Up with Kardashians . اتکین کار با کیم را در سال 2010 برای فیلمبرداری برای Cosmopolitan آغاز کرد . او در طول فیلمبرداری با Khloe ملاقات کرد، که از او خواست تا ظاهر خود را برای X Factor ایجاد کند ، که منجر به ادامه کار او با بقیه اعضای خانواده شد. اتکین در بازی ویدیویی کیم کارداشیان، کیم کارداشیان: هالیوود به نمایش درآمد .

از سال 2012، اتکین به طور منظم به خاورمیانه سفر کرده است ، جایی که در سالن‌های دبی ، بحرین و قطر موهای خود را کوتاه می‌کند . او انگیزه خود را برای کار در این منطقه مورد بحث قرار داده است، و اظهار داشته است: «در خاورمیانه تعداد زیادی استایلیست آموزش دیده وجود ندارند که بلد باشند چگونه فرهای مدرن انجام دهند، یا بدانند چگونه موهای ضخیم و درشت را به روشی کوتاه کنند. که به خوبی رشد می کند.” و همین موضوع باعث شد که شعبه ای هم در دوبی داشته باشید. اتکین در اینستاگرام به خوبی شناخته شده است و مهارت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را مدیون کتاب‌نویسی در دوران کودکی خود می‌داند. او یک مجموعه لوازم جانبی مو به نام Jen Atkin X Chloe + Isabel منتشر کرد، خطی که دیگر در حال تولید نیست.

اولین کتاب او، دمیدن راه من به بالا ، توسط هارپر کالینز در دسامبر 2020 منتشر شد.

رمووز موفقیت از زبان خودش

اکتین به 7 مورد از رموزموفقیت خود در کتابش اشاره می کند که می تواند الهام بخش و مفید باشد.

  1. فردی باشید که ارزش باور کردن را داشته باشد
    این واقعیت وجود ندارد که اگر می خواهید در هر کاری موفق شوید، باید هنر خود تبلیغی را بپذیرید – و من فقط در مورد گرفتن عکس های سلفی با نور خوب صحبت نمی کنم.
    ساختن یک کسب و کار باید قوی بود. من باید این اعتماد به نفس را داشتم که در مقابل سرمایه گذاران خطرپذیر و گروه های سهام خصوصی بنشینم و بگویم، این چیزی است که من ساخته ام، این چیزی است که می خواهم انجام دهم. این مبلغ بسیار بزرگ خواهد بود، و به همین دلیل است که شما باید پول نقدی که به سختی به دست آورده اید و مقدار زیادی از آن را به من بدهید.

می‌دانم که کار راحت‌تری داشتم که پایم را باز کنم، زیرا «سبک کارداشیان- جنر» را در عنوان خود داشتم و در سالن‌های بورلی هیلز می‌آمدم، اما سنگینی همه آن چشم‌ها را کاملا روی خودم احساس می‌کردم. دانستن اینکه ارتباطاتم به من کمک کرد تا جلسه را به دست بیاورم، فقط تصمیم گرفتم آن را بکشم، زیرا می‌خواستم سرمایه‌گذاری را به دست بیاورم. من همچنین فشار بیشتری را احساس کردم تا به آرایشگران زن آینده نشان دهم که این امکان پذیر است.

  1. ارزش خود را بدانید
    من یک بار شنیدم که چلسی هندلر می گفت که زنان باید خود را همانطور که خواهر بزرگتر یا دوستانشان می کنند تبلیغ کنند و این توصیه همیشه در ذهن من بوده است.

اعتماد به نفس شما را خود محور نمی کند. بسیاری از زنان با استعدادی که من ملاقات کرده‌ام در داشتن موفقیت یا توانایی‌های خود مشکل دارند. آن‌ها خجالت می‌کشند یا احساس گناه می‌کنند یا نمی‌خواهند در مرکز توجه قرار گیرند، این منطقی است زیرا نسل‌ها به زنان آموزش داده شده است که نیازهای دیگران را بر نیازهای خودمان ترجیح دهند. اما شما می توانید بدون رها کردن افراد اطراف خود از خود دفاع کنید. به خصوص در رسانه های اجتماعی، همه ما مخاطبانی داریم، و برای اینکه مردم بتوانند دکمه فالو را فشار دهند، باید فکر کنند که شما خاص هستید، بنابراین شما نیز باید این را باور کنید.

  1. اعتماد به نفس را انتخاب کنید نه خودخواهی
    لطفاً به یاد داشته باشید که تفاوت بزرگی بین قهرمانی از خودتان و خودخواه بودن وجود دارد. خودپسندی خودبزرگ بینی است. این باور – یا حداقل، ژست گرفتن – این است که شما به نوعی بهتر/باهوش‌تر/موفق‌تر/باحال‌تر/گرم‌تر از افراد دیگر هستید.

متأسفانه، فرهنگ رقابتی و نگاه به من در رسانه های اجتماعی می تواند تار شدن آن خط را کمی آسان کند. قبل از اینکه روی هر چیزی Post را بزنید، یک بررسی دقیق انجام دهید. خودنمایی می کنی یا نه؟

تکبر نه تنها یک خصلت زشت است، بلکه یک خصیصه خودباختگی است: وقتی فکر می‌کنید همه چیز را می‌دانید، خود را فریب می‌دهید و فرصت‌های پیشرفت را از دست می‌دهید. و تبدیل شدن به کسی که همه چیز را می داند راهی واقعاً سریع است که باعث می شود مربیان و سایر ارتباطات ارزشمند هیچ ارتباطی با شما نداشته باشند.

  1. ریسکی است که ارزش آن را دارد
    از هر کسی که تحسینش می‌کنید، داستان موفقیتش را بپرسید و من تقریباً می‌توانم به شما تضمین کنم که مهم‌ترین لحظات حول محور ریسک کردن است. گاهی اوقات این ریسک‌ها بازدهی بزرگی دارند، و گاهی اوقات نتیجه فوری بیشتر شبیه یک شکست حماسی به نظر می‌رسد، اما مهم نیست عواقب کوتاه‌مدت، این زمانی است که تغییر بزرگ اتفاق می‌افتد.

سعی می کنم همیشه به یاد داشته باشم که شکست چیزی است که موفق ترین افراد تاریخ را متحول کرده است. فقط باید روی یافتن فرصت رشد در شکست تمرکز کنید.

  1. سپاسگزاری فقط یک نگرش نیست
    این می تواند یک عمل باشد – و همچنین یک عمل واقعاً پاداش دهنده. برای من بسیار خوشحال کننده است که کسی لحظه ای از من برای کارم یا برای یک فرصت تشکر کند—من همیشه آن افراد را به یاد می آورم.

Khloe Kardashian نمونه ای از یک سوپراستار است که هرگز فرصتی برای تشکر کردن یا نوشتن یک کارت یا ارسال یک ایمیل خوب از دست نمی دهد. معنای زیادی دارد، و هر زمان که یکی از یادداشت‌های زیبای او را دریافت می‌کنم، یادآوری خوبی برای من است که از او پیروی کنم.

  1. شلوغی واقعی است
    من پیامک های بسیار زیادی از افرادی دریافت می کنم که احساس دلسردی می کنند زیرا همه چیز به همان سرعتی که انتظار داشتند برای آنها اتفاق نمی افتد. توصیه من به این افراد همیشه یکسان است: بیدار باشید و ظاهر شوید. می دانم که ممکن است به نظر برسد که حرفه من یکی پس از دیگری وقفه های بزرگ بود، اما واقعیت این است که در بین آن لحظات مهم ماه ها و سال ها یکنواختی وجود داشت.
  2. همیشه صادق باشید
    مهم نیست چقدر موفق هستیم، در اعماق وجود، همه ما احساس می کنیم بچه جدید شهر هستیم، فقط سعی می کنیم چیزهای خود را بفهمیم. این یک توصیه از مادرم است که همیشه برای من مفید بوده است. به یاد داشته باشید که چه کسی هستید و برای چه چیزی ایستاده اید.

دیدگاه خود را بنویسید